Salgsvilkår

Estetika by Anna Monika behandler persondata ifølge Lov om Personopplysninger. Opplysninger som kan knyttes til deg som person vil aldri bli gjort tilgjengelig for andre virksomheter eller bli koblet med andre eksterne register. 

 

 Levering og Frakt

1. Frakt blir inkludert i handlekurven. Ved kjøp over 2 000 kr er frakt gratis.

2. Postkontoret gir deg beskjed når pakken kan hentes. Du har to ukers frist til å hente pakken din på ditt nærmeste postkontor. Gjør du ikke det vil den bli returnert tilbake til oss. Dette er ihht Postens reglement. I tillegg, vil du bli fakturert for fraktkostnadene.

3. Vårt mål er å levere varen til den leveringsadresse som du har angitt i bestillingen.

4. Vårt mål er å levere innenfor det tidsrom vi oppga da du bestilte (oppdaterte i ordrebekreftelsen), men vi kan ikke love en nøyaktig dato, verken når du gjør en bestilling eller på ordrebekreftelsen. 

5. Vi skal informere deg hvis vi ikke er i stand til å imøtekomme vår angitte leveringsdato, men i det omfang det er tillatt ved lov, står vi ikke til ansvar for noen tap, erstatninger, omkostninger, skader eller utgifter i forbindelse med for sen levering.

6. Ved levering av varen kan du være forpliktet til å kvittere ved leveransen. Du aksepterer å undersøke varen for å finne mulige tydelige feil, defekter eller skader før du kvitterer for leveringen. Du skal beholde kvitteringen for den varen som er blitt levert, hvis det skulle oppstå fremtidige diskusjoner med oss.   

7. Betalingen – Selgeren kan kreve betaling for varen fra det tidspunkt den ble kjøpt. Dersom kjøperen bruker kredittkort eller debetkort ved betaling, kan selgeren reservere kjøpesummen på kortet ved bestilling. Kortet blir belastet samme dag som varen sendes. Ved betaling med faktura, blir fakturaen til kjøperen utstedt og må bli betalt før forsendelse av varen.

    • Etter leveringen går ansvaret for varen over til deg. 
    • Det er ditt ansvar å være forsiktig når du åpner varens forpakning så varen ikke skades.
    • Du har 14 dager å returnere uåpnet varer . Levering – Levering er skjedd når kjøperen, eller hans representant, har overtatt tingen. Hvis ikke leveringstidspunkt fremgår av bestillingsløsningen, skal selgeren levere varen til kjøper uten unødig opphold og senest 30 dager etter bestillingen fra kunden. Varen skal leveres hos kjøperen med mindre annet er særskilt avtalt mellom partene

    8. Levering – Levering er skjedd når kjøperen, eller hans representant, har overtatt tingen. Hvis ikke leveringstidspunkt fremgår av bestillingsløsningen, skal selgeren levere varen til kjøper uten unødig opphold og senest 30 dager etter bestillingen fra kunden. Varen skal leveres hos kjøperen med mindre annet er særskilt avtalt mellom partene

    9. Angrerett – Med mindre avtalen er unntatt fra angrerett, kan kjøperen angre kjøpet av varen i henhold til angrerettloven. Kjøperen må gi selger melding om bruk av angreretten innen 14 dager fra fristen begynner å løpe. I fristen inkluderes alle kalenderdager. Dersom fristen ender på en lørdag, helligdag eller høytidsdag forlenges fristen til nærmeste virkedag. Angrefristen anses overholdt dersom melding er sendt før utløpet av fristen. Kjøper har bevisbyrden for at angreretten er blitt gjort gjeldende, og meldingen bør derfor skje skriftlig (angrerettskjema, e-post eller brev). Angrefristen begynner å løpe ved kjøp av enkeltstående varer vil angrefristen løpe fra dagen etter varen er mottatt.

    10. Reklamasjon – Hvis det foreligger en mangel ved varen må kjøper innen rimelig tid etter at den ble oppdaget eller burde ha blitt oppdaget, gi selger melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen. Kjøper har alltid reklamert tidsnok dersom det skjer innen 2 mnd. fra mangelen ble oppdaget eller burde blitt oppdaget. Reklamasjon kan skje senest to år etter at kjøper overtok varen.

    11. Konfliktløsning – Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. punkt 9 og 10. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukerrådet for mekling. Forbrukerrådet er tilgjengelig  på  telefon 23  400  500  eller www.forbrukerradet.no.